Yeni Megane HB

Genel

Motor

Yeni Energy Motor

Daha da tutumlu ve performanslı motor gamı, Energy 1.6 dCi 130 bg motoru ile zenginleşti.. Stop & Start ve fren fazında enerji geri kazanımı gibi Renault’nun F1’deki bilgi birikiminden kaynaklanan teknolojik yenilikler sayesinde, bu motor ideal olarak sürüş keyfini ve yüksek tüketim kontrolünü bir araya getiriyor. Renault yakıt tüketimini 4 l/100 km düzeyine düşürmek için yeni Energy 1.6 dCi 130 bg motorun silindir hacmini azalttı. Bu anlamlı yakıt tüketimi azalması ile CO2 emisyonları azaltılarak 104 g CO2/km’ye çekildi. Motor dinamik ara hızlanmaları ve ivmelenmeleri, 1 750 d/d’dan itibaren kullanımda olan son derece cömert torku (320 Nm) ve 16 supaplı enjeksiyon ve turbo sisteminde gerçekleştirilen iyileştirmelerle çok daha konforlu kullanım olanağı sunuyor. Sürüş keyfi ve araç içindeki güven ve huzur Stop & Start sisteminin akıcılığı ve motorun sessizliği sayesinde maksimum düzeyde.

Visio System

Otomatik Farlar

- Ön kamera, Far seçimi “Auto” konumunda ve Renault Visio System aktif iken otomobilin önünde kalan yolun incelemesini yaparak, karanlık ortamlarda başka bir araç tespit edilmediği durumda uzun farların otomatik olarak yanmasını sağlar.
- Amaç yolun optimum olarak ışıklandırılmasını sağlayarak uzun farların kullanımını en uygun hale getirmektir.
- Gece en iyi görüş mesafesinin sağlanması için trafiğe göre uzun farları açma ve kapama yoluyla güvenliği arttırmaktadır.
- Zor sürüş koşullarında; özellikle gece ve olumsuz hava şartlarında, uzun farların otomatik olarak ayarlanması sürücüye ek konfor sağlamaktadır.
- 45 km/saat üzerinde çalışmaktadır.
*(Megane, sınıflarında otomatik yanan uzun far ve şerit takip asistanını pazarda birlikte sunan tek otomobildir.)

Şerit Takip Sistemi

Renault Visio System ön cam ve dikiz aynası arasına yerleştirilmiş olan bir kamera yardımıyla çalışmaktadır. Kamera Wide-VGA CMOS Dijital Görüntü sensörü sayesinde yüksek çözünürlük sağlamaktadır. Renault, Visio System ile sunduğu iki özellikle müşterilerin güvenliğine verdiği önemi göstermektedir:

Şerit Takip Asistanı

Şerit takip asistanı (ŞTA) sürücünün istemsiz bir şekilde ve sinyal vermeksizin şerit değiştirmesi durumunda uyarı veren bir sistemdir. Bu özellik, Renault Visio System kamerası sayesinde çalışmaktadır. Şeritten sinyal verilmeden çıkıldığında sesli ve görüntülü bir uyarı oluşmaktadır. 70 km/s hız üzerinde çalışmaktadır.

Otomatik Sinyal

Şerit değiştirirken sinyal koluna istenen yönde dokunulduğunda, sinyal lambaları 3 defa yanıp sönmekte ve tekrar sinyali kapatma gerekliliği ortadan kalkmaktadır.

Teknoloji

Geri Görüş Kamerası

Teknoloji Paketi içerisinde sahip olabileceğiniz Geri Görüş Kamerası ile aracınızı park etmek artık çok daha kolay. Geri vites kamerası size sadece arabanızın arkasını göstermekle kalmıyor, aynı zamanda direksiyon açısına göre aracınızın nereye gideceğini de sesli ve görsel olarak destekliyor. Aracınızı park etmek bu sayede bir eğlence haline geliyor.

Yokuşta Kalkış Desteği

Özellikle yoğun trafikte otomobilin yokuşlarda kaymasını önler. Yokuşta kalkış destek sistemi sürücünün ayağını fren pedalından gaz pedalına geçirmesi için 2 saniyelik bir süre sağlar ve kalkış esnasında kolaylık kazandırır.

Hava Kalite Sensörü

Bu sensör, dışarıdaki hava kalitesini sürekli ölçerek hava kirliliğini tespit ettiği anda dışarıdan hava alımını kapatmaktadır. Polen filtresinin süzemeyeceği egzost gazları gibi zararlı partiküllerin araç içerisine girmesini engelleyerek, sizlere araç içerisinde daima temiz bir hava sunar.

Güvenlik

ABS+AFU

Acil fren destek sistemi (AFU) sürücünün fren pedalı üzerine uyguladığı basınç eksikliğini telafi etmektedir. Çalışmalara göre, acil durumda sürücü yetersiz bir basınç uygulama ya da pedalı çok çabuk bırakma eğilimi göstermektedir. Dolayısıyla AFU bu iki probleme birden çözüm bulma olanağı sağlamaktadır. , AFU’nun kuru bir yolda fren mesafesini hıza göre 5 ila 9 metre azaltma olanağı sağlar. Renault ürün yelpazesinin tamamında (binek araçlar ve ticari araçlar) AFU standart olarak bulunmaktadır.

ESP ve CSV

ESP (Electronic Stability Program – tescilli marka) olarak da bilinen ESC (Electronic Stability Control), sürücüye direksiyon hakimiyetini koruma konusunda yardım etmekte, ama aracın yörüngesinden sapması durumunda ayarlama yapmamaktadır. Renault ürün gamına dahil modellerinde, ESP’nin etkileri SCV (viraj dönüş kontrolü) fonksiyonuyla takviye edilmiştir. Bu sistem, sert bir dönüş durumunda savrulmaya bağlı acil durumlarda (tekerleklerin yol tutuşunu kaybettiği ve aracın virajda dışa doğru yöneldiği durum) devreye girmektedir.

Hava Yastıkları

Koltuğun oturma yeri, birbirlerine çevrelerinden sabitlenmiş çok ince iki sac içinde sandviç biçiminde bir hava yastığı içermektedir. Hafif içe çökük bir plakaya benzeyen bu yapı koltuğun dolgusu içine yerleştirilmektedir. Çok ince olduğundan, hem görsel olarak hem de konfor açısından algılanamamaktadır. Geleneksel bir hava yastığı gibi, bu sandviç düzenek de bir gaz jeneratörü içermektedir. Çarpışma anında tetiklenmekte ve metal sandviçin deforme olmasını sağlamaktadır. Bu durumda, sistem çifte rol oynamaktadır. İlk olarak, koltuğun oturma yerine verdiği tamamlayıcı bombeli görünüm sayesinde, kemerin altından kayma olgusuna etkili şekilde karşı koymaktadır. İkinci olarak, bu saclar deforme olabildiğinden, emniyet kemerinin güvenliğine destek olacak yardımcı bir amortisör rolü oynamaktadır.

Çocuk Koruma Sistemleri

Ayarlanabilir çocuk kafalığı:
Renault’nun gerçek bir yeniliği olan bu kafa arkalığı 4 ile 10 yaş arasındaki çocuklar için booster koltuğu ile birlikte kullanım için tasarlanmıştır. Kafalığa entegre edilmiş emniyet kemeri kanalı , kemerin omuz seviyesine doğru olarak konumlanmasını sağlayacaktır. Çocuğunuz uyurken bile kafalık sayesinde emniyet kemeri onu doğru şekilde koruyacakt

comments powered by Disqus